بهترين كاهنده چربي خون
شب مهتاب
ﯾﻪ ﺷﺐ ﻣﻬﺘﺎﺏﻣﺎﻩ ﻣﯿﺎﺩ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﺏﻣﻨﻮ ﻣﯽ ﺑﺮﻩﮐﻮﭼﻪ ﺑﻪ ﮐﻮﭼﻪﺑﺎﻍ ﺍﻧﮕﻮﺭﯼﺑﺎﻍ ﺁﻟﻮﭼﻪﺩﺭﻩ ﺑﻪ ﺩﺭﻩﺻﺤﺮﺍ ﺑﻪ ﺻﺤﺮﺍﺍﻭﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺷﺒﺎﭘﺸﺖ ﺑﯿﺸﻪ ﻫﺎﯾﻪ ﭘﺮﯼ ﻣﯿﺎﺩﺗﺮﺳﻮﻥ ﻭ ﻟﺮﺯﻭﻥﭘﺎﺷﻮ ﻣﯿﺬﺍﺭﻩﺗﻮ ﺁﺏ ﭼﺸﻤﻪﺷﻮﻧﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻪﻣﻮﯼ ﭘﺮﯾﺸﻮﻥﯾﻪ ﺷﺐ ﻣﻬﺘﺎﺏﻣﺎﻩ ﻣﯿﺎﺩ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﺏﻣﻨﻮ ﻣﯽ ﺑﺮﻩﺗﻪ ﺍﻭﻥ ﺩﺭﻩﺍﻭﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺷﺒﺎﯾﮑﻪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎﺗﮏ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﯿﺪﺷﺎﺩ ﻭ ﭘﺮ ﺍﻣﯿﺪﻣﯽ ﮐﻨﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﺯﺩﺳﺘﺸﻮ ﺩﺭﺍﺯﮐﻪ ﯾﻪ ﺳﺘﺎﺭﻩﺑﭽﮑﻪ ﻣﺚﯾﻪ ﭼﯿﮑﻪ ﺑﺎﺭﻭﻥﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﻣﯿﻮﻩ ﺵﺳﺮ ﯾﻪ ﺷﺎﺧﻪ ﺵﺑﺸﻪ ﺁﻭﯾﺰﻭﻥﯾﻪ ﺷﺐ ﻣﻬﺘﺎﺏﻣﺎﻩ ﻣﯿﺎﺩ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﺏﻣﻨﻮ ﻣﯽ ﺑﺮﻩﺍﺯ ﺗﻮﯼ ﺯﻧﺪﻭﻥﻣﺚ ﺷﺐ ﭘﺮﻩﺑﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﯿﺮﻭﻥﻣﯽ ﺑﺮﻩ ﺍﻭﻧﺠﺎﮐﻪ ﺷﺐ ﺳﯿﺎﻩﺗﺎ ﺩﻡ ﺳﺤﺮﺷﻬﯿﺪﺍﯼ ﺷﻬﺮﺑﺎ ﻓﺎﻧﻮﺱ ﺧﻮﻥﺟﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﺸﻦﺗﻮ ﺧﯿﺎﺑﻮﻧﺎﺳﺮ ﻣﯿﺪﻭﻧﺎﻋﻤﻮ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭﻣﺮﺩ ﮐﯿﻨﻪ ﺩﺍﺭﻣﺴﺘﯽ ﯾﺎ ﻫﺸﯿﺎﺭ؟ﺧﻮﺍﺑﯽ ﯾﺎ ﺑﯿﺪﺍﺭ؟ﻣﺴﺘﯿﻢ ﻭ ﻫﺸﯿﺎﺭﺷﻬﯿﺪﺍﯼ ﺷﻬﺮﺧﻮﺍﺑﯿﻢ ﻭ ﺑﯿﺪﺍﺭﺷﻬﯿﺪﺍﯼ ﺷﻬﺮﺁﺧﺮﺵ ﯾﻪ ﺷﺐﻣﺎﻩ ﻣﯿﺎﺩ ﺑﯿﺮﻭﻥﺍﺯ ﺳﺮ ﺍﻭﻥ ﮐﻮﻩﺑﺎﻻﯼ ﺩﺭﻩﺭﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﯿﺪﻭﻥﺭﺩ ﻣﯿﺸﻪ ﺧﻨﺪﻭﻥﯾﻪ ﺷﺐ ﻣﺎﻩ ﻣﯿﺎﺩ..
1 آذر 1391برچسب:, :: 22:36 ::  نويسنده : آریا
سير بهترين كاهنده چربي خون
 

يكي از مشكلاتي كه افراد زيادي را در دنيا درگير كرده، مسأله افزايش چربي و كلسترول است كه بعد از چند سال سبب مرگ و ميرهاي زيادي مي‌شود.

بيشتر گياهان (سبزي‌ها و ميوه‌ها) به علت فيبر و اليافي كه دارند، باعث كاهش كلسترول و تري‌گليسريد خون مي‌شوند.

البته تاثير گياهان در كاهش چربي خون يكسان نيست، تاثير برخي از آنها بيشتر است و به دليل خاصيتي كه در كاهش كلسترول و تري‌گليسريد خون دارند، براي تهيه دارو استفاده مي‌شوند.

بين گياهان، سير بيشترين قدرت را در كاهش كلسترول و تري‌گليسريد خون دارد و بيش از صد صنعت داروسازي در دنيا از سير، فرآورده‌هاي دارويي تهيه كرده‌اند.

سير علاوه بر كاهش كلسترول و تري‌گليسريد، خاصيت ضدميكربي و ويروسي دارد و فشارخون و قند خون را كاهش مي‌دهد و خون را رقيق مي‌كند.

البته سير تازه از سير پخته بهتر اثر مي‌كند. اثر سير ترشي نيز مانند سير تازه است. ميوه زيتون و روغن آن هم كلسترول را كاهش مي‌دهد. سال‌هاست مشخص شده است كه روغن زيتون چربي خون را كاهش مي‌دهد.

سه نوع نوشيدني كاهش‌دهنده هم فشار خون، كلسترول و تري‌گليسريد، شامل آب گوجه‌فرنگي، آب انار و آبغوره مي‌شود. اين نوشيدني‌ها مي‌تواند بين وعده‌هاي غذايي يا همراه غذا مصرف شود.

آلبالو، گيلاس، نارنج، ليموترش و گريپ‌فروت نيز از ميوه‌هايي است كه مصرفشان هم به صورت آبميوه و هم ميوه تازه، چربي و كلسترول خون را كاهش مي‌دهد.

همچنين كدو حلوايي، جعفري، پياز، جو، فلفل سبز، بادمجان و عدس نيز از جمله مواد غذايي است كه به كاهش تري‌گليسريد و كلسترول خون كمك مي‌كند البته بايد دقت داشته باشيد، اين گياهان بايد به مقدار متناسب مصرف شود و روش طبخ‌شان نيز مورد توجه قرار گيرد.


با نوشيدن يک ليوان شير بوي بد سير از بين مي‌رود
 

نوشيدن شير مي‌تواند از ترکيبات سولفور موجود در سير که عامل طعم و رايحه آن مي‌شود، به ميزان قابل توجهي بکاهد.

نتايج اين پژوهش که در مجله فود ساينس منتشر شده بيانگر آن است که چربي و آب موجود در شير مي‌تواند به خنثي سازي بوي سير کمک کند.

پژوهشگران مي‌گويند که بهترين نتيجه هنگامي حاصل مي شود که شما جرعه اي از شير را همزمان با بلعيدن سير بنوشيد.

ترکيب سير و شير در دهان و پيش از بلعيدن کامل مي تواند بهترين کارآيي را در کاهش بوي نامطبوع سير داشته باشد.

چنانچه نگراني از بابت افزايش چربي نداريد، اثربخشي نوشيدن شير پرچرب هم در مقايسه با شيرهاي کم چرب يا آب آشاميدني، به براتب موثرتراست.

فوايد بهداشتي و درماني سير سالهاست که توسط دانشمندان توصيه شده است اما بوي بد ناشي از آن که از طريق دهان و ترشح عرق بدن قابل استشمام است موجب آن شده است که بسياري از مردم از گنجاندن سير در رژيم غذايي روزانه خود صرف نظر کنند.

شريل بارينگر و آرارات هانسنوگرام، پژوهشگران دانشگاه اوهايو آمريکا که اين پژوهش را انجام داده‌اند، معتقدند که براي خنثي کردن رايحه ناخوشايند سير، علاوه بر شير، نوشيدن آب، و خوردن غذاهاي چربي دار، قارچ و سبزيجات معطر مي تواند موثر واقع شود اما ترکيبي از آب و چربي (نظير آنچه در شير موجود است) مي تواند نتيجه بهتري داشته باشد.

مصرف روزانه سير به ويژه در مناطق مجاور دريا و سرزمين‌هايي که با رطوبت بالا مواجهند، توسط پزشکان و به منظور پيشگيري از بيماريهاي مفاصل مانند روماتيسم، توصيه مي شود.

سير داراي ترکيبي به نام آليل متيل سولفيد (AMS) است که معده انسان به راحتي قادر به گوارش آن نيست و بوي بد ناشي از خوردن سير نيز به اين ماده نسبت داده مي شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ سپری کنید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شب مهتاب و آدرس yeshabemahtab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 145
بازدید دیروز : 68
بازدید هفته : 1317
بازدید ماه : 1281
بازدید کل : 71218
تعداد مطالب : 177
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1



border="0" ALT="Google" align="absmiddle">
دریافت کد فال عشق